21. 01. 2020
Fesh Fesh Group získal se svou Tatrou Jamal s číslem 521 umístění v TOP 10. Mezinárodní posádka Garrouste / Szustkowski / Vojkovský vybojovala celkové 9. místo mezi kamiony a stala se tak nejúspěšnější „tatrovkou“ na Rallye DAKAR 2020.
Nová kapitola legendární Rallye DAKAR se letos začala psát v Saudské Arábii. Na start pěti tisíc měřených kilometrů se postavilo 5 desítek kamionů. Mezi nimi i 2 speciály Tatra Jamal ostravské společnosti Fesh Fesh Group s mezinárodními posádkami v kabině. Vůz Tatra Jamal EVO III s číslem 521, který pilotoval Patrice Garrouste, navigoval Szymon Gospodarzyk a o techniku se staral Petr Vojkovský, vybojoval mezi kamiony celkové 9. místo. Druhý speciál, Tatra Jamal EVO I, s číslem 510 pilotovaný Robertem Szustkowskim, navigované Jarkem Kazberukem a mechanikem Filipem Škrobánkem, pak na 18. místě uzavíral druhou desítku kamionů, které rallye úspěšně absolvovaly.
Posádky vozidel byly tvořeny členy týmů R-SIX TEAM a FESH FESH. Technika, kterou Fesh Fesh Group vyvíjí, staví, servisuje a pronajímá v rukou zahraničních pilotů prokázala svou kvalitu. Oba vozy dokázaly, že jsou na profesionální úrovní s ambicemi na dosažení sportovních výsledků v nejnáročnějších motoristických soutěžích.
„Úspěšné dokončení Rallye Dakar 2020, stejně jako výborné etapové výsledky i celkové umístění, jsou profesionální prací celého týmu, a to jak pilotů a jejich posádek, tak mechaniků“, doplňuje k mezinárodní spolupráci šéf společnosti Fesh Fesh Group Tomáš Vrátný.
První polovina závodu začala zostra již během tréninku a ostré tempo v náročném kamenitém terénu ve vysokých rychlostech i oblacích prachu dokonale prověřilo zkušenosti pilotů, techniku i práci servisu. Výsledky obou posádek se každou etapou posouvaly o něco výše. Před tzv. dnem volna, který je v polovině závodu, technika dokonce spolehlivě fungovala „pouze“ v režimu standardní běžné údržby!
Etapy druhé poloviny závodu se přesunuly do pouště a dun. Těžký terén tak prověřil zkušenosti a připravenost jednotlivých týmů, a to především v maratónské dvouetapě, která se stala rozhodující. I přes to, že vůz číslo 521 dokonči závod v poslední spojovací části kvůli poruše motoru „na laně“ za speciálem týmu DE GROOT, obsadil celkové 9. místo a stal se tak nejúspěšnější tatrovkou na letošní Rallye DAKAR.